תיאור הקורס:

תרפיית קבלה ומחויבות , (Acceptance and Commitment Therapy) או בקיצור המקובל שלה ,ACT – היא שיטתטיפול המשלבת בין יסודות הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) ובין מרכיבים של קשיבות (Mindfulness).
השיטה פותחה במהלך שנות ה80- על ידי סטיבן הייז ונחשבת לבולטת ביותר בגל השלישי בטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי. השיטה מתבססת על קבלת החוויה האנושית על שלל גווניה, ומכוונת לפיתוח של גמישות פסיכולוגית.
מטרת העל של ההכשרה היא טיפוח העמדה הטיפולית האקטית ופיתוח מגוון רחב של מיומנויות טיפול אקטיותבאמצעות תרגול בסביבה מקצועית בטוחה, תכני הקורס מבוססי מחקר ומעוגנים בתיאוריה ההתנהגותית ובספרות המקצועית בACT. 

מסגרת הקורס:

ימי לימוד:
ימי ד', בין השעות 16:00 – 13:00 המפגשים יתקיימו בזום
תאריכים: 15.01.25 ועד 19.03.25
נא לשריין יום חמישי נוסף מתום הקורס (26 במרץ 2025), למקרה של ביטול לא צפוי במהלך הקורס.

היקף הקורס:
הקורס כולל 40 שעות אקדמיות, המתפרשות על פני 10 מפגשים.

אוכלוסיית יעד:
הקורס פתוח לאנשי מקצועות הטיפול, (אח.ות, רופא.ה, עובד.ת סוציאלי.ת, פסיכולוג.ית, קלינאי.ת תקשורת,פזיותרפיסט.ית, מרפא.ה בעיסוק, קרימינולוג.ית, מטפל.ת באומנות, יועץ.ת חינוכית, אנשי מקצועות החינוך ומגווןאנשי מקצועות טיפול אחרים).


מה נותן הקורס? בוגרי הקורס:

1. יוכלו להכיר, לחקור, לטפח ולאמן את הגמישות הפסיכולוגית שלהם.ן, כלומר, את היכולת שלהם.ן לפעוללעבר מה שחשוב להם.ן תוך מודעות רגישה לחסמים הפנימיים.
2. יכירו ויוכלו לאמץ עמדה טיפולית אקטית, המביאה לידי ביטוי את הגמישות הפסיכולוגית שלהם.ן כמטפלים.ות.
3. יעמיקו באפשרות להבין את המטופל.ת דרך נקודת מבט התנהגותית-הקשרית, כאלטרנטיבה לנקודת מבטרפואית או אבחנתית, ויחקרו את ההזדמנויות שנקודת מבט כזו פותחת עבורם.ן כמטפלים.ות
4. יכירו את מודל הגמישות הפסיכולוגית שבלב ACT על כל חלקיו  (פתיחות, נוכחות מודעת, מעורבות)
5. ידעו כיצד להעזר במודל הגמישות הפסיכולוגית ובנקודת המבט ההתנהגותית הקשרית כדי להמשיג ולתכנןתהליך טיפול
6. יכירו ויתרגלו מגוון כלים וטכניקות מבוססות מחקר מעולם ה-ACT.